Zingen zit in ons bloed

Wat verbindt de ruim negentig zangers van het Nederlands Concertkoor, die elke woensdagavond in het Vossius Gymnasium in Amsterdam bij elkaar komen? Muziek maken op hoog niveau, musiceren met prachtige orkesten en toewerken naar concerten in de mooiste concertzalen. Hard werken en plezier maken met elkaar. Dat is onder leiding van dirigent Louis Buskens en pianist Thom Janssen geen moment saai!

Repertoire

Sinds de oprichting in 1987 werkte het koor onder meer samen met het Residentie Orkest, het Nederlands Philharmonisch Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, en het Koninklijk Concertgebouworkest. Ook maakte het koor veel dirigenten uit binnen- en buitenland mee, zoals Valery Gergiev, Vladimir Ashkenazy, Yannick Nézet-Séguin, Jaap van Zweden en Marc Albrecht. Op het repertoire staan de grote koorwerken van de achttiende eeuw tot heden. Zo werden bekende werken uitgevoerd als het Requiem van Verdi, de Negende Symfonie van Beethoven, het War Requiem van Britten, de Tweede Symfonie van Mahler, de Vespers van Rachmaninov, de Anne Frank Cantate van Hans Kox en Berlioz’ Grande Messe des Morts.

Concerthistorie

Bekijk hier een overzicht van 1987 tot 1994. En hier een overzicht van 1994 tot heden.

Regelmatig op de hoogte blijven van de mooiste koorproducties waar je zo kunt instappen.
Meld je aan voor de mailinglijst

Blijf op de hoogte!

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe projecten, meld je dan aan voor onze mailinglijst. Zie de link onderop de pagina Zing mee.